
|
Izabela Bondecka-Krzykowska
|
Z zagadnie� ontologicznych informatyki
|
Wydawnictwo Naukowe UAM, Pozna� 2016
|
266 stron
|
Spis tre�ci
Wst�p
ROZDZIA� I. KOMPUTER
1.1. Komputer jako urz�dzenie fizyczne
1.1.1. Komputer jako artefakt
1.1.2. Hardware versus software
1.1.3. Weryfikacja komputer�w jako urz�dze�
1.2. Komputer jako obiekt abstrakcyjny
1.3. Inne koncepcje komputera
1.4. Podsumowanie
ROZDZIA� II. PROGRAM KOMPUTEROWY
2.1. Ontologia
2.1.1. Dualna natura program�w komputerowych
2.1.2. Programy jako obiekty matematyczne
2.1.3. Programy jako wzorce
2.1.4. Kryteria identyczno�ci program�w
2.1.5. Specyfikacja
2.1.6. Implementacja
2.2. Epistemologia
2.2.1. Poprawno�� program�w
2.2.2. Testowanie program�w
2.2.3. Dowodzenie poprawno�ci program�w
2.3. Podsumowanie
ROZDZIA� III. INFORMACJA
3.1. Definicje informacji
3.2. Wybrane teorie informacji
3.2.1. Matematyczna teoria komunikacji
3.2.2. Algorytmiczna teoria informacji
3.2.3. Teoria informacji Mazura
3.2.4. Teoria informacji semantycznej
3.2.5. Teoria informacji silnie semantycznej Floridiego
3.2.6. Teoria systemowa
3.2.7. Informacja jako wynik procesu
3.3. Filozofia informacji
3.4. Podsumowanie
ROZDZIA� IV. WIRTUALNA RZECZYWISTO��
4.1. Wprowadzenie
4.2. Cechy wirtualnej rzeczywisto�ci
4.2.1. Symulacja
4.2.2. Interaktywno��
4.2.3. Sztuczno��
4.2.4. Immersja
4.2.5. Teleobecno��
4.2.6. Komunikacja sieciowa
4.2.7. Fikcjonalizacja
4.2.8. Hipertekst
4.2.9. Czas
4.3. Obiekty wirtualne jako symulacje
4.4. Wirtualno�� a fikcja
4.5. Ontologia rzeczywisto�ci wirtualnej Gurczy�skiego
4.6. Ontologia obiekt�w wirtualnych Brey'a
4.7. Wirtualno�� a realno��
4.8. Podsumowanie
Zako�czenie
Bibliografia
|
| |